Verdenietės dalyvavo Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos stovykloje

  • Paskelbė : Jūratė Šoliūnaitė Pavilionienė
  • Paskelbta: 2018-08-19
  • Kategorija: Renginiai

Visaginietės dalyvavo Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos stovykloje „Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje“

2018 m. rugpjūčio 1-4 d. savaitę linksmai praūžė keturias dienas trukę Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos vasaros mokymai-stovykla. Šis renginys vyko Dzūkijos nacionalinio parko Gamtos mokykloje, Marcinkonyse. Jam vadovavo Julija Fediajevaitė,  Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos koordinatorė, LMNŠC Gamtinio ir ekologinio skyriaus metodininkė. Stovykloje dalyvavo beveik 30 mokinių ir mokytojų iš įvairių Lietuvos mokyklų. Jų tarpe ir Visagino „Verdenės“ gimnazijos mokinės Violeta Navickaitė ir  Evelina Vainiūtė kartu su mokytoja Danguole Savičiene.
Šių mokymų-stovyklos tikslą ir prasmę atspindi renginio pavadinimas – „Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje!“. Stovyklos veiklos buvo orientuotos į mokinių gamtamokslinį ugdymą, organizuoti žygiai ir ekskursijos po Dzūkijos nacionalinį parką: Čepkelių raistą, pelkę „Meškos šikna“, Dorupio bei Grūdos upių pakrantes. Mokiniai kartu su mokytojais bei Dzūkijos nacionalinio parko geografu Gintautu Kibirkščiu matavo upelių debitą, vandens pH, ištirpusių mineralų koncentraciją, vertino upių vandens kokybę ir būklę. Čepkelių raistas jauniesiems mokslininkams paliko neišdildomų įspūdžių – daugeliui jų pirmąkart pasitaikė proga pabuvoti pelkėje.
„Labai laukiau to momento, kada eisime per pelkes, bet kartu ir labai bijojau... Nebuvau tikra, ar užteks jėgų. Bijojau įklimpti iki kaklo... Bet tyrinėti pelkes buvo labai įdomu!“ (Violeta).
„Kai aš klampojau po pelkes, iš po kojų girdėjosi garsas: čep čep čep. Nuo šio čepsėjimo pelkė ir gavo pavadinimą – Čepkelių pelkė. Man patiko susipažinti su pelkių augalais: saulašarėmis, gailiais, kiminais. Kiminai gali sugeri 20 kartų daugiau vandens, negu patys sveria!“ (Evelina).
Grįžę iš žygių stovyklos dalyviai turėjo galimybę laboratorijos sąlygomis patyrinėti gamtoje susirinktą medžiagą – binokuliaru bei mikroskopais stebėjo durpių struktūrą, smėlio frakcijas, zooplanktoną, samanų ląsteles bei grybų sporas.
Vėliau jaunieji tyrėjai savo žinias ir gabumus išbandė protų mūšyje, kurio pagrindinė tema buvo gamtos ir aplinkos tyrimai, dalyvavo orientaciniame žygyje.
Viena iš mokymų-stovyklos potemių buvo darnus vystymasis. Jau pirmąją stovyklos dieną dalyviai buvo supažindinti su 17 darnaus vystymosi tikslų, numatytų Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarkėje iki 2030 metų. Viso renginio metu mokiniai ir mokytojai pildė sąrašą tikslų, kuriuos jie siekė įgyvendinti stovykloje ar per ateinančius mokslo metus.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
1. 08.00 – 08.45
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.50 – 15.35