Specialiąja pedagoge gimnazijoje dirba
212 kabinetas
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietų pertrauka |
Nuotolinio darbo valandos |
Pirmadienis |
7.30 – 14.50 |
11.40 – 12.00 |
17.00 – 19.00 |
Antradienis |
7.30 – 15.50 |
11.40 – 12.00 |
17.00 – 19.00 |
Trečiadienis |
7.30 – 14.50 |
11.40 – 12.00 |
17.00 – 19.00 |
Ketvirtadienis |
7.30 – 14.50 |
11.40 – 12.00 |
17.00 – 19.00 |
Penktadienis | 7.30 – 14.50 | 11.40 – 12.00 |
17.00 – 19.00 |
Kontaktai
Specialusis pedagogas – tai specialistas, teikiantis pagalbą vaikams, turintiems įvairių ugdymo, mokymosi ar elgesio sunkumų.
Specialusis pedagogas dirba su mokiniais, kuriems reikia individualizuotos pagalbos, siekiant užtikrinti jų sėkmingą integraciją į bendrojo ugdymo sistemą. Tai apima pagalbą vaikams, turintiems intelekto, kalbos, motorikos ar emocinių sunkumų, taip pat vaikams, kuriems nustatyti autizmo spektro sutrikimai ar kiti specialieji poreikiai.
Pagrindinės specialiojo pedagogo paslaugos:
- Individualizuotas ugdymas – Specialusis pedagogas rengia individualius ugdymo planus vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Jis prisitaiko prie mokinio gebėjimų ir poreikių, kad užtikrintų efektyvų mokymąsi.
- Kalbos ir komunikacijos pagalba – Specialusis pedagogas dirba su vaikais, turinčiais kalbos ar komunikacijos sunkumų. Tai apima kalbos lavinimo užsiėmimus, skirtus gerinti vaiko gebėjimą suprasti ir perduoti informaciją, tiek žodžiu, tiek raštu.
- Elgesio korekcija – Specialusis pedagogas padeda vaikams, turintiems elgesio sutrikimų, suvaldyti impulsus, elgesio problemas ir ugdyti socialinius įgūdžius, kurie reikalingi sėkmingam bendravimui su bendraamžiais ir suaugusiaisiais.
- Socialinių įgūdžių ugdymas – Specialusis pedagogas dirba su vaikais, turinčiais sunkumų socializuojantis, siekdamas pagerinti jų gebėjimus bendrauti su bendraamžiais, kurti ir palaikyti draugystes, spręsti konfliktus ir elgtis pagal visuomenės normas.
- Mokymosi strategijų taikymas – Specialusis pedagogas padeda vaikams, turintiems mokymosi sutrikimų (pvz., disleksija, diskalkulija), rasti veiksmingas mokymosi strategijas, kurios leistų geriau įsisavinti informaciją ir pasiekti mokymosi tikslus.
- Kognityvinių ir motorinių įgūdžių lavinimas – Specialusis pedagogas gali dirbti su vaikais, turinčiais sunkumų su motorika arba kognityviniais gebėjimais (pvz., atmintimi, dėmesio koncentracija), taikydamas įvairias lavinimo ir ugdymo metodikas.
- Tėvų konsultavimas ir bendradarbiavimas – Specialusis pedagogas bendradarbiauja su tėvais, siekdamas užtikrinti, kad vaikai gautų reikiamą pagalbą tiek namuose, tiek mokykloje. Jis gali suteikti patarimus dėl elgesio valdymo, mokymosi metodų ir kitų vaikų ugdymo aspektų.
- Individualios ir grupinės terapijos – Kai kuriems vaikams specialusis pedagogas gali taikyti terapines metodikas, skirtas jų emocinei ir psichologinei būklei gerinti, padėti spręsti įvairias vidines problemas, kurios gali trukdyti mokytis ar socializuotis.
- Pagalba integruojant į bendrojo ugdymo sistemą – Specialusis pedagogas padeda vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, sėkmingai integruotis į bendrojo ugdymo mokyklas, užtikrindamas, kad jie gautų reikalingą pagalbą ir būtų įtraukti į bendras mokymo veiklas.
Specialiojo pedagogo veikla:
- pritaikyti specialiųjų poreikių asmenims ugdymo metodus, programą, turinį ir parinkti tinkamas mokymo priemones;
- esant sunkumų dėl vaiko ugdymo, gavus vaiko tėvų (globėjų) sutikimą raštu, kreiptis į švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisiją, kad įvertintų vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, ir vykdyti jos rekomendacijas;
- bendradarbiauti su specialiųjų poreikių vaiko tėvais (globėjais), konsultuoti juos specialiojo ugdymo klausimais ir informuoti apie vaiko ugdymosi pažangą, sunkumus ir problemas.