„Verdenės“ pradinukai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje su japonais

2024 m. kovo 28 d.  Vilniaus Žemynos gimnazijoje vyko tarptautinė gamtamokslinė konferencija „Aplinkos raida“. Konferencijos dalyviai – tarptautinio Baltijos jūros projekto nariai. Konferencijoje dalyvavo ir moksleiviai iš Japonijos, Ikeda vidurinės mokyklos prie Osakos Kyoiku universiteto bendradarbiaujantys  šiame projekte.

Pranešimus konferencijoje skaitė mokiniai, atlikę gamtamokslinius stebėjimus ir tiriamuosius darbus. Iš viso buvo perskaityta 18 pranešimų. Plenarinį pranešimą „Vilnius – Lithuania iGEM 2024: Genolapis“ skaitė Vilniaus universiteto studentės. Visagino „Verdenės“ 3a klasės mokiniai (mokytoja Danguolė Savičienė) taip pat skaitė pranešimus: Deividas Rutkauskas, Aivaras Gramuntas  - „STEAM iššūkis. Oksidacijos reiškinys (bananų tatuiruotė)“, o Ignas Šileikis ir Gleb Pleninger - „Šventosios upės taršos vertinimas“. Antroje konferencijos dalyje mokiniai buvo pakviesti į praktines veiklas: „Elektroninis vabalas“, „Rankų šildytuvas“, „Vilnius – Lithuania iGEM 2024: Simbiozė“.

Konferencijos metu mokiniai ugdėsi gamtamokslinės veiklos gebėjimus, įgijo praktinės veiklos įgūdžių, formavosi mokslinio mąstymo įgūdžius.

Deividas: „Man labai patiko du pranešimai. Vienas  - „Egzotinių gyvūnų auginimas namuose“. Išklausęs šį pranešimą supratau, kaip rūpintis egzotiniais gyvūnais. Ypač man patinka driežai, o čia – apie juos ir pasakojo. Kitas pranešimas „Greitojo maisto restoranų mėsainių sudėties, kaloringumo ir užterštumo mikroorganizmais tyrimas“ mane sužavėjo tuo, kad aš dabar žinau, kuriame restorane sveikiausi mėsainiai“.

Ignas: „Daugelis pranešimų man patiko, ypač, kai mokiniai drąsiai ir įdomiai juos pristatė. Bet labiausiai man patiko praktinė veikla, kurios metu su draugu gaminome elektroninį vabalą. Iš pradžių gana sunkiai sekėsi, bet, kai mums paaiškino, tai greitai ir pavyko sukonstruoti elektroninę boružę. Ją atvežėme parodyti savo klasės draugams. Kartu pagaminsime dar daugiau elektroninių vabalų“.

Aivaras: „Aš laukiau, kada skaitys pranešimą mokiniai iš Japonijos. Pranešimą jie skaitė anglų kalba, bet aš viską supratau. Man patiko, kaip japonai pristatė savo šalį, savo mėgstamus filmus, parodė, kaip pagamino logotipą Baltijos jūros projektui. Per pertrauką bendravome su mokiniais iš Japonijos, šiek tiek jaudinausi, bet viskas pavyko puikiai“.

Gleb: „Aš pirmą kartą skaičiau pranešimą konferencijoje... Labai jaudinausi, nežinojau, kaip pavyks. Jaudulį pavyko įveikti ir be klaidų perskaičiau pranešimą. Man patiko konferencijos nuotaika, patiko tai, kad visi mokiniai buvo draugiški ir mandagūs. Įdomu buvo lankytis šioje mokykloje, pamatyti, kaip joje įrengtos klasės, kaip atrodo aktų salė, kaip bendrauja mokiniai ir mokytojai“.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.50 – 15.35