Paskelbti aplinkosauginio audito rezultatai

  • Paskelbė : Jūratė Šoliūnaitė Pavilionienė
  • Paskelbta: 2022-12-15
  • Kategorija: Gamtosauginė mokykla

Visagino „Verdebės“ gimnazijos aplinkosauginio audito rezultatai

2022–2023 mokslo metai

Atliekos ir šiukšlės

Mūsų įstaigoje rūšiuojamos popieriaus, plastiko atliekos. Gimnazija turi rūšiavimo dėžes klasėse, kabinetuose, koridoriuose. Valgykloje mokiniai  taip pat rūšiuoja susidarančias atliekas.
Gimnazijos kieme yra kompostavimo dėžė, kurioje yra kompostuojamos žaliosios atliekos, susidarančios aplinkoje – lapai, šakos, kankorėžiai.

Siūloma: norint sumažinti atliekų kiekius
IIa klasė - pastatyti tankiau šiukšliadėžes; naudoti perdirbamas medžiagas; patiems tvarkyti gimnazijos erdves kaip per akciją „Darom“; kad mokiniai patys surinktų numestas šiukšles;
I klasė – rūšiuoti atsakingiau; daugiau ir įvairesnių šiukšliadėžių; paskelbti akciją „Švari valgykla“; įvesti mokesčius – mokėti atlyginimą už rūšiuotas atliekas;
8a klasė – ten, kur susidaro daug atliekų, parašyti priminimus; mažinti popieriaus naudojimą - medžiagą pateikti skaidrėse; papildyti priminimus- nešiukšlinti, rūšiuoti, taupyti;
7a klasė- naudoti sąsiuvinius užduotims atlikti; maistą valgyti tik valgykloje; daugiau dirbti virtualioje erdvėje, pav., su planšetėmis; kad būtų daugiau šiukšlių dėžių ir patogesnėse vietose; kalbėti apie atliekų kiekio mažinimus su mokiniais; šiukšlintojus paskelbti „persona non grata“; Kad patys mokiniai tvarkytų auklėtojų kabinetus;
7b klasė – mažiausiai atliekų paliekančias klases premijuoti; nuolat stebėti atliekas, kiek kur jų susidaro ir pateikti siūlymus, kaip mažinti šiuos kiekius; rašyti padėkas už atliekų rūšiavimą gimnazijoje;
6a klasė – mažiau šiukšlių atsinešti į gimnaziją patiems mokiniams; mažesnes porcijas valgykloje patiekti, nes dauguma mokinių nesuvalgo to maisto, kuris būna lėkštėse; švediško stalo principą diegti nors kartą per mėnesį; sugalvoti, pasiūlyti projektą ir paskelbti gimnazijos bendruomenei rezultatus;  gaminti gaminius iš atliekų – jas panaudoti dar kartą;
6 b klasė – mažesnės porcijos valgykloje, likusį maistą atiduoti kitiems; skatinti rūšiuoti ir mažinti atliekų kiekius materialiai apdovanojant; duoti kaupiamuosius taškus.

Mokyklos aplinka

Pastaraisiais metais gimnazijos aplinka labai pasikeitė: sumontuotas stogelis ir dviračių parkavimo aikštelė, įrengtos gėlinės, suoliukai, lauko klasė.

Siūloma:

Patobulinti mokyklos aplinką:
IIa klasė – atlikti remontą durų, sienų koridoriuose, sporto salėje įrengti muzikos pultą; daugiau sėdimų vietų koridoriuose; daugiau minkštasuolių; įrengti vietas poilsiui; įrengti minkštasuolių IV gimnazijos aukšte;

I klasė – IV aukšte ir priestate – minkštasuolių; sveiko maisto automatą įrengti; dažniau per pertraukas vėdinti klasę; sutvarkyti duris tualetuose ir įrengti veidrodžius; įrengti daugiau poilsio vietų; pastatyti daugiau stalo žaidimų: stalo biliardą, futbolą, šachmatus;
8a klasė – patobulinti, papildyti žaidimų erdvę;  įrengti poilsio kambarius; įjungti muziką per pertraukas; pastatyti koridoriuose patogius suolus;
7a klasė – vandens gėrimo vietas; apšildyti klases ten, kur šalta; sudaryti galimybę turėti savo spinteles; įrengti patogesnius suolus bibliotekos skaitykloje; pastatyti sėdmaišius ir I aukšto fojė; Naudoti tik virtualius vadovėlius, kurie būtų planšetėse; stalo žaidimus pastatyti tankiau ir daugiau jų; taip pat būtų puiku turėti spinteles; atnaujinti suolus klasėse ten, kur dar tai nepadaryta; įrengti kabinetą mokinių poilsiui ir paskirstyti klasėms laiką juo naudotis; įrengti patogesnę rūbinę;
7b klasė – įrengti maisto automatus; įrengti daugiau sėdimų vietų koridoriuose ; valgyklos buf
6a klasė – įrengti sveiko maisto automatus; pastatyti daugiau sėdmaišių; įrengti vandens fontanėlius atsigerti; tinkamai apšildyti klases, nes kai kur labai šalta; per vietinės televizijos TV rodyti vaizdus iš klasių ekskursinių išvykų;
6 b klasė – įrengti vietas atsisėsti koridoriuose; pastatyti užkandžių aparatus.

Elektros energijos taupymas

Siūloma:

IIa klasė – priminti mokytojams, kad išjungtų lempas, kurios tuo metu nėra reikalingos, patiems išjungti šviesas ten, kur jų nereikia; nekrauti mobiliųjų telefonų gimnazijoje; sėdėti vienoje klasės pusėje, jeigu nedaug mokinių patalpoje, kad nereikėtų jungti apšvietimo  visoje klasėje;
I klasė – priminti mokytojams, kad išjungtų apšvietimą, jeigu išeinama iš patalpos; išjungti apšvietimą tualetuose išeinant, per pertraukas koridoriuose sumažinti apšvietimą;
8a klasė -  nenaudoti apšvietimo lempų dieną, kai yra šviesu; gimnazijai įsirengti saulės baterijas, kolektorius;
7a klasė -  įdiegti apšvietimo matuoklius- jais reguliuoti šviesos lempų įjungimą; išjungti šviesas išeinant iš tualetų;
7b klasė – išeinant iš kabineto išjungti apšvietimą; priminti ir mokytojams, kad išjungtų apšvietimą, kai pamoka pasibaigia; kai naudojamasi projektoriumi, išjungti apšvietimo lempas; pagaminti reklaminius kvietimus išjungti nenaudojamus prietaisus; koridoriuose pamokos metu nelaikyti įjungtų apšvietimo lempų;
6a klasė – jeigu nevyksta pamokos, išjungti apšvietimą patalpose; daugiau pamokų pravesti lauko klasėse; visur įrengti taupiąsias elektros lemputes;

Vandens taupymas

Siūloma: saugoti, neleisti be reikalo vandens tualetuose;
I klasė – pasinaudojus tinkamai užsukti čiaupus; priminti, kad mažesne srove galima naudoti vandenį;
8a klasė – sutvarkyti čiaupus, kad vanduo nelašėtų; vanduo laša iš čiaupų  kai kuriuose aukštuose;
7a klasė – vandeniu, panaudotu praustuve, nuleisti vandenį klozeto  bakelyje- įsigyti tokius įrenginius, leidžiančius taupyti vandenį.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
8. 14.50 – 15.35
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.50 – 15.35